Didžioji Britanija

Pirma kelionė kai teko spręsti kur kelionės metu apsistoti. Patikrinus eilę Anglijos viešbučių tapo aišku, kai jų kainos toli atitrūkę nuo tuometinių Lietuvos atlyginimų. Liko vienintelis prieinamas būdas - kempingas. Tuo metu net nenutuokėme, kad kempingavimas taip patiks, kad dar daug ateinenčių metų nedvejodami jį rinksimės ir džiaugsimės!

Pirmas ilgesnis sustojimas - olandų šeima

Netikėtai gavome pasiūlymą apsistoti olandų šeimoje. Tuometinis Festo LT direktorius olandas Alfons de Laat nudžiugino, kad jo tėvai išvyksta atostogauti ir kelias dienas galime apsistoti jų būste. Mielai priėmėme pasiūlymą ir nuvykome. Pirmą dieną praleidome kartu, o po to juos nuvežėme į oro uostą, apsilankėme Amsterdame ir grįžome į nedidelį miestuką, kur gyveno direktoriaus tėvai. Nors tai vidutinės olandų klasės atstovai, tačiau labai šilti ir nuostabūs žmonės.

Į Angliją...

Olandijoje neužtrukome ir pajudėjome link Lamanšo sąsiaurio. Svarstėme ar kelti laivu, ar traukiniu per tunelį. Nutarėme, kad laivu bus daugiau įspūdžių ir neapsirikome. Bilietą pirmyn ir atgal pirkome penkioms dienoms, kadangi ilgesniam laikui buvo ženkliai brangiau. Todėl Didžiojoje Britanojoje teko suktis greitai.

Persikėlus buvo nuodugnus dokumentų tikrinimas. Tuo metu į tokius keliautojus iš rytų anglai žiūrėti įtariai, todėl dėl viso ko pasirūpinau Festo iškvietimu. Pasieniečiui turėjo atrodyti keistai kai važiuoju į komandiruotę su šeima ir turistiškai pakrauti automobiliu. Laimei niekas neužkliuvo ir tuoj pat stojome ant autostrados. Čia pat visur nuorodos, kad eismas vyksta kaire puse. Problemų neguvo, kadangi iki Londono autostrada ir išvažiuoti lenkti į priešingą eismo pusę neteko. Taip pasiekėme kempingą.

Londonas

Londonui skyrėme vieną dieną. Su automobiliu nuvažiavome iki galinės metro stotelės, nusipirkome bilietą visai dienai ir nuvažiavome į centrą. Ten visur keliavome pėščiomis. Pasisekė, kadangi buvo karalienės gimtadienis ir prie Bekingemo rūmų vyko didžiulė šventė.

Pakeliui į Edinburgą

Išvažiavus iš autostrados iš karto pasijuto vairavimo kita puse trūkumas - jei reikia aplenkti pvz. didelį sunkvežimį, nepavyks. Jokių galimybių pamatyti ar priešpriešinė juosta yra laisva.

Pakeliui į Edinburgą vieną naktį teko praleisti kempinge. Reikia pastebėti, kad naktys čia šaltos. Todėl šiltas apklotas yra būtinas. Taip pat niekaip nepavyko perprasti kaip anglai naudojasi dviem skirtingais vandens čiaupais: vienas šaltam vandeniui, o kitas karštam.

Edinburgas

Grįžtame į žemyną

Grįžtant netoli Londono mus pasitiko būdingas Anglijai oras: lietus, migla, vėjas.

Dar porai dienų sustojame Olandijoje

Pirmasis Festo LT direktorius Hein van Groningen pasikvietė į svečius. Todėl dar dienai sustojome Olandijoje. Aplankėme zoologijos sodą. Buvome nustebinti kiek daug erdvės turi ten žvėrys. Daug žalumos. Tikras parkas.