Apsistojome šio jaukaus miestelio pakraštyje Alpių papėdėje. Nuotraukose matome ne tik Le Burg d'Oisans miestelį, bet ir jo apylinkes, kuriomis aktyviai važinėjomės dviračiais. Kelias dienas siautėjo didžiulės audros; Alpės skendo tamsiuose dabesyse. Nors šioje Alpių pusėje didesnės audros nejautėme, bet, kaip vėliau sužinojome iš spaudos, kitoje jų pusėje užėjus audrai žuvo lietuvis alpinistas.

Huez kalnų kurorto apylinkės

Huez kalnų kurorto miestelis labai netoli nuo mūsų kempingo – apie kilometras vertikaliai, tačiau reikia automobiliu vingiuoti apie dešimt kilometrų stačiu šlaitu. Šis status kelias yra dalis Tur de France trasos. Sunku įsivaizduoti kaip dviratininkai užmina į tokį kalną. O leidžiantis žemyn ne vienoje vietoje tenka pamatyti padėtų gėlių žuvusiems dviratininkams.

Aplink Huez gražios apylinkės: ežerai, pievos, žemyn atsiveria nuostabūs vaizdai į slėnius. Nuo Huez keltuvu pakilome į vieną Alpių viršūnių kur kalnus jau dengia sniegynai. Ir, siurprizas, viršūnėje sutikome lietuvę jau daugiau kaip dešimt metų gyvenančią Prancūzijoje Normandijos regione.

La Grotte de Glace

Iš La Grave miestelio keltuvu keliamės į La grotte de Glace. Su dviem persėdimais, grožėdamiesi tolumoje po kojomis atsiveriančiais, tarsi iš paukščio skrydžio, vaizdais pasiekiame sniegu nuklotas Alpių aukštumas. Čia lendame į ledinį urvą, kur įsikūręs ledo skulptūrų muziejus.

Allemond hidroelektrinės muziejus

Netoliese nuo mūsų apsistojimo vietos yra miestelis Allemond. Jis nedidelis, tačiau jame yra hidroelektrinė. Pas mus dar neįprasta, bet didesnės Vakarų Europos įmonės turi savo muziejus. Kaip tik čia, hidroelektinėje ir aplankome tokį muziejų. Jame gausu įdomių eksponatų: senoviškas valdymo pultas, matavimo prietaisai, milžiniško diametro sklendės, generatoriai ir t.t.

Kalnuose įprasta matyti hidroelektrines, kur vanduo iš aukštai kalnuose esančių vandens baseinų nuvedamas į žemai kalno papėdėje esančią hidroelektrinę. Vandens debitas nedidelis, bet krimimo greitis, o tuo pačiu ir jėga, yra milžiniški. Tokį vandens tiekimo vamzdį matome paskutinėje nuotraukoje. Šioje elektrinėje yra panaudoti ne vamzdžiai, bet uoloje iškirsti tuneliai. Tokiu būdu prateka didesnis debitas vandens.

Sinsheim technikos muziejus Vokietijoje

Pakeliui namo aplankome Sinsheim technikos muziejų Vokietijoje.